Een telesecretariaat: flexibele assistentie met professionele uitstraling
06 februari 2024 

Een telesecretariaat: flexibele assistentie met professionele uitstraling

Je wilt als ondernemer elke klant volledige aandacht geven, maar je bent maar één persoon. En als je voor de ene klant bezig bent, kun je onmogelijk de ander helpen.

Op die momenten kan een telesecretariaat helpen, om te zorgen dat geen oproep onbeantwoord blijft.

Zo’n telesecretariaat op afroep is bereikbaar voor elk type bedrijf, of je nu 100 personen in dienst hebt of in je uppie werkt. En dankzij een telesecretariaat kun je ook als eenpitter op elk moment professioneel overkomen. Weten hoe het precies werkt? Lees dan verder!

Wat is een telesecretariaat?

Een telesecretariaat is jouw persoonlijke assistent op afstand. Terwijl jij je focust op je werk, zorgt je telesecretariaat ervoor dat je altijd bereikbaar bent. Het is alsof je een eigen secretaresse hebt, maar dan zonder de noodzaak van een extra bureau in je kantoor. En zonder de personeelsverantwoordelijkheden.

Je schakelt door op de momenten dat je zelf niet kunt opnemen, of wanneer er niemand beschikbaar is binnen het bedrijf. Je klanten worden dan netjes te woord gestaan door onze professionele telefoniste. Natuurlijk maken we vooraf kennis met elkaar zodat zij op de hoogte is van wat je bedrijf doet en hoe je met klanten omgaat. Je klanten merken waarschijnlijk niet eens dat ze niet bij jou in vaste dienst is.

De voordelen van een telesecretariaat

Klinkt goed, toch? Maar voor het geval je nog niet overtuigd bent, zetten we alle voordelen van een telesecretariaat voor je op een rijtje:

Altijd bereikbaar, no stress

De kracht van een telesecretariaat ligt in de continue bereikbaarheid. Of je nu in een meeting zit, onderweg bent, of even niet gestoord kunt worden; je klanten krijgen altijd iemand aan de lijn. Dit zorgt voor een professionele indruk en verhoogt de klanttevredenheid. Want als er een keer niet wordt opgenomen, dan vergeet een klant dat niet snel.

Professioneel en vriendelijk

De telefonistes van Antwoordservice-telefoonservice zijn fulltime telefonistes die bij ons op locatie werken. Ze worden geselecteerd op een goede telefoonstem en klantvriendelijkheid. Voor ze beginnen, krijgen ze een training in klantgerichte gesprekken. Daarna houdt het niet op. Onze coach blijft ze regelmatig volgen om te zorgen dat alle gesprekken van goede kwaliteit zijn. Komen ze er even niet uit? Dan kunnen ze altijd hun supervisor om hulp vragen. Professioneler wordt het niet!

Of toch wel? Onze telefonistes nemen namelijk binnen drie keer overgaan de telefoon op en hebben altijd de volle aandacht voor je klant. Daarmee maak je een betere indruk dan wanneer je zelf gehaast opneemt.

Een dashboard dat werkt voor jou of je eigen CRM

Bovendien maken zij gelijk notities die ze in je persoonlijke dashboard zetten. Dat is voor jou lastiger om te doen als je bezig bent met iets anders of in de auto zit. De kans is door deze notities kleiner dat je iets vergeet.

In het dashboard kun je ook gelijk een terugbelverzoek doen waarin je onze telefoniste instructies geeft om met iemand een afspraak te maken of informatie op te vragen. Het dashboard is de spil van je telesecretariaat.

Na elk telefoongesprek ontvang je sowieso direct een bericht via WhatsApp, sms of mail, zodat je zelf kunt bepalen of het dringend is.

Kan het wachten? Dan zie je de informatie later terug in je persoonlijke dashboard, of jouw eigen CRM-, agenda- of klantsysteem. Of dat nu Slack, Salesforce of HubSpot is. Als jouw applicatie gebruik maakt van webhooks of over een API beschikt, dan kunnen wij dit makkelijk integreren. De meeste applicaties kennen we van binnen en van buiten. Zo niet, dan leren we het gewoon. Zo past onze dienst moeiteloos in jouw bedrijfsproces.

Een oplossing die past bij jouw bedrijf

Of je nu een klein bedrijf runt of aan het hoofd staat van een grote onderneming, een telesecretariaat is volledig aan te passen aan jouw behoeften. Met de mogelijkheid om te integreren met je bestaande ERP-, CRM-, of agendasystemen, wordt het telesecretariaat naadloos onderdeel van je bedrijfsprocessen.

We bieden twee soorten pakketten, zodat het betaalbaar blijft voor iedereen. Afhankelijk van het aantal telefoontjes dat je per maand ontvangt, kies je het pakket dat voor jou het meest voordelig uitvalt. Je bepaalt zelf wanneer je naar ons doorschakelt: altijd, handmatig of automatisch na drie keer overgaan. Zo houd je controle over de kosten.

Bereikbaarheid ook buiten kantooruren

Wil je je klantenservice uitbreiden naar de avonduren of het weekend? Geen probleem. Antwoordservice-telefoonservice biedt ook een uitbreiding aan voor bereikbaarheid buiten kantoortijden. Daarmee ben je op werkdagen tot 22.00 uur en in het weekend van 9.00 tot 17.00 uur bereikbaar. Ook 24/7 is mogelijk.

Ook bij uitval of personeelstekort

Een telesecretariaat kun je inzetten als je in vergadering of onderweg bent, maar ook tijdens vakantie of ziekte van je vaste telefoniste. Want uitval of personeelstekort is geen excuus om onbereikbaar te zijn voor je klanten. Zij verwachten gewoon dat je de telefoon opneemt.

Waarom kiezen voor Antwoordservice-telefoonservice?

Van alle telesecretariaten, waarom zou je kiezen voor Antwoordservice-telefoonservice? Het antwoord is simpel: omdat wij begrijpen wat je nodig hebt. Wij hebben professionele telefonistes in vaste dienst, waarmee we een betrouwbare partner zijn die bijdraagt aan een betere klantenservice voor jouw bedrijf. Daarmee investeer je in je imago, klantentrouw en dus een hogere omzet.

Bovendien zijn onze contracten dagelijks opzegbaar. Je zit dus nergens lang aan vast.

Test gratis wat een telesecretariaat doet voor jouw bedrijf!

Met een telesecretariaat verbeter je je klantenservice en dat is goed voor je business. Daar zijn wij van overtuigd. Daarom mag je ons 30 dagen gratis uitproberen. Klik op de knop, beantwoord een paar vragen en we sluiten je binnen 30 minuten aan.

Wil je meer informatie over onze telefoonservice?