Wil je goed bereikbaar zijn voor je klanten? Dan is het belangrijk dat de telefoon snel wordt opgenomen. En dat bellers vriendelijk te woord worden gestaan. Maar niet elk bedrijf is groot genoeg om een telefoniste vast in dienst te nemen. En niet elk bedrijf wíl een telefoniste in dienst nemen, want dat brengt veel verantwoordelijkheden en kosten met zich mee. En waarom zou je eigenlijk? Een telefoonservice kan dit ook voor je doen. Lees hier wat je mag verwachten van een telefoniste op afstand.
Hoe werkt dat als iemand de telefoon voor jullie opneemt?
Als je een telefoonservice inhuurt, dan neemt deze de telefoon op wanneer je die naar ons doorschakelt. Het aantal telefoontjes bepaalt hoeveel je betaalt. Antwoordservice Telefoonservice heeft twee pakketten. Afhankelijk van het aantal telefoontjes dat je maandelijks krijgt, kies je welk pakket het beste bij jou past.
Maar laten we eerst eens kijken wat je mag verwachten in die abonnementen.
Telefoonnotitie
Als je je telefoon naar ons doorschakelt, dan neemt onze telefoniste op. Zij neemt de boodschap aan en stuurt jou hierover een notitie per e-mail, SMS of WhatsApp. Op dat moment kun je beslissen of je de beller gelijk terugbelt of dat het kan wachten tot later.
Overzicht inkomende gesprekken
Die notitie zet ze ook in jullie eigen dashboard. Daar heb je dus overzicht van alle inkomende gesprekken. Je kunt hier ook een terugbelverzoek doen. In dat geval belt jouw telefoniste de beller terug, bijvoorbeeld om een afspraak in te plannen of informatie op te vragen.
Beantwoorden eenvoudige vragen
Ook kan je telefoniste eenvoudige vragen beantwoorden. Ieder bedrijf heeft standaardvragen die relatief makkelijk afgehandeld kunnen worden, maar veel tijd kosten. Als je dit uitbesteedt, kun jij je focussen op jouw werk.
Geen personeelsverantwoordelijkheid
Omdat de telefoniste op afstand niet bij jou in dienst is, heb je geen omkijken naar het werven, onboarden, coachen en vervangen tijdens vakantie, ziekte of zwangerschap. Die verantwoordelijkheid nemen wij. Wij zorgen dat er altijd iemand is die je telefoon opneemt. En dat je klanten een professioneel iemand aan de lijn krijgen. Wij leiden onze telefonistes op in klantgerichte gesprekken en blijven ze daarin steeds trainen. Je bellers krijgen dus iemand aan de lijn die niet alleen aandacht voor ze heeft, maar ook weet hoe ze bijvoorbeeld met eventuele ontevreden klanten moet omgaan. En dat kun je misschien niet zeggen van al je collega’s, of wel?
Kostenbesparing
Huur je een telefoonservice in, dan ben je goedkoper uit dan wanneer je zelf iemand in dienst neemt. Ten eerste omdat je geen werkgeverslasten, pensioen en dergelijke betaalt. Dat doen wij. En omdat deze kosten over meerdere klanten zijn verdeeld, is het voor jou altijd goedkoper!
Ten tweede schakel je alleen door wanneer het nodig is. Is het druk dan schakel je naar ons door, zodat jij door kan werken. Is het rustiger? Dan pak je zelf de telefoon op. Zo houd je de kosten in de hand.
Optimaal bereikbaar
Je kiest zelf wanneer je bereikbaar wilt zijn voor je klanten. Dat kan zijn op doordeweekse dagen van 8.00 tot 18.00 uur. Maar je kan ook uitbreiden naar ’s avonds tot 22.00 uur en in het weekend van 9.00 tot 17.00 uur. Daarmee verhoog je het servicelevel voor je klanten. Heb je een storingsdienst of wil je 24/7 bereikbaar zijn? Dan is dat ook bespreekbaar.
Wat is er inbegrepen in je abonnement?
Antwoordservice-Telefoonservice biedt twee pakketten:
Flexibel
Hiermee ben je maximaal flexibel omdat je een klein bedrag per gesprek betaalt. Daarmee houd je de kosten in de hand. De belnotities zijn bij ons altijd gratis. Je kan dit pakket nog uitbreiden met onze doorverbindservice. Wij nemen dan op en verbinden door naar de juiste persoon volgens jullie instructies.
Het abonnement is dagelijks opzegbaar, dus geen maand- of jaarcontracten. Maximaal flexibel dus, zoals de naam al zegt.
Zorgeloos
Dit abonnement maakt je zorgeloos omdat je minder betaalt per gesprek en er 65 gesprekken zijn inbegrepen. Daar heb je dus alvast geen omkijken meer naar. Nou ja, als je maar wel de belnotities controleert. En natuurlijk zijn die gratis. Dit abonnement is ook flexibel want ook deze is dagelijks opzegbaar en uit te breiden met de doorverbindservice.
Voor onze gesprekken gaan we uit van maximaal 90 seconden. In de meeste gevallen is een gesprek dan wel afgerond. We trainen onze telefonistes bovendien om zo gericht mogelijk de klant te woord te staan. Duurt het toch wat langer? Dan betaal je iets meer dan een cent extra per seconde.
Zullen we eerst even kennismaken?
Lijkt het je wel makkelijk, een telefoniste op afstand? Laten we dan even kennismaken. In een kennismakingsgesprek vertellen we je graag meer over onze antwoordservice. Samen nemen we je wensen door; we vinden het namelijk heel belangrijk dat wij jouw bellers te woord staan op een manier waar jij ook blij van wordt. Zaken die we je dan vragen zijn bijvoorbeeld hoe je wilt dat wij de telefoon voor jou beantwoorden, op welke manier we jouw bellers moeten aanspreken (met jij of met u), in welke taal (Nederlands, Engels of Duits), en wanneer we de telefoon wel en niet mogen doorverbinden.
Wij hebben er zin in om voor jou aan de slag te gaan! En om je daarvan te overtuigen, bieden we onze dienst de eerste 30 dagen gratis vrijblijvend aan. Wil je proberen of een telefoniste op afstand werkt voor jouw bedrijf? Klik dan op de knop hieronder en start je gratis proefperiode direct!