Als ondernemer weet je dat bereikbaarheid cruciaal is. Maar om telefoonpermanentie in de praktijk te realiseren, dat valt nog niet mee! Je bent weleens onderweg, of in gesprek en soms moet je je gewoon even concentreren op je werk. Lastig, lastig! Want je wilt niet dat je klanten voor niks bellen. Dat komt niet erg professioneel over. Hoe je zorgt dat je wel constante telefoonpermanentie hebt, op een eenvoudige en betaalbare manier? Dat vertellen we je in deze blog.
Is telefoonpermanentie echt zo belangrijk?
Is het nou zo erg als een klant een keertje moet terugbellen, denk je misschien. Dat lijkt een kleine moeite. Toch is telefoonpermanentie superbelangrijk. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 1 op de 3 klanten niet meer terugbelt, als ze te lang moeten wachten. Je krijgt dus vanzelf minder bellers. Probleem opgelost? Dat wel, maar je bedrijf kun je op den duur ook opdoeken, want die bellers kunnen zomaar nieuwe klanten zijn.
Belangrijk dus dat je de telefoon opneemt en bellers niet te lang laat wachten. Ook als je onderweg bent of in bespreking. Want een beller kan niet zien of en wanneer je beschikbaar bent, en bovendien belt hij/zij met een reden. In de situaties waarin je niet kunt opnemen, kun je doorschakelen naar een telefoonservice. Dan neemt een professionele telefoniste in jouw naam het gesprek aan en handelt dit af zoals jij vooraf hebt geïnstrueerd. Op die manier garandeer je telefoonpermanentie.
Het gemak van uitbesteden
Het gemak van je telefoontjes uitbesteden aan een telefoonservice is dat je zelf bepaalt wanneer je doorschakelt. Je kan bijvoorbeeld:
altijd
handmatig
automatisch na drie keer overgaan
doorschakelen. Je kiest wat bij jou en je budget past. Wil je alleen doorschakelen als je je even wilt concentreren? Prima! Je betaalt dan alleen de telefoontjes die de telefoonservice in die tijd afhandelt.
Ben je weer beschikbaar, dan kijk je welke notitie onze telefoniste je heeft gestuurd via WhatsApp, sms of e-mail. Je kan dan zelf terugbellen als dat nodig is. Wil je overzicht van alle inkomende gesprekken? Die zie je terug in je persoonlijke dashboard. Of als je dat liever hebt, kan onze telefoniste deze notities ook in jouw CRM-, klant- of agendasysteem zetten. Ze is als het ware een verlengstuk van je klantenservice.
Ook als jullie zelf een vaste telefoniste in dienst hebben, kan een telefoondienst handig zijn wanneer ze met verlof is, of om zeker te weten dat jullie nooit een gesprek missen. Een telefoniste is ook weleens van haar plek. Met de doorschakeloptie automatisch na drie keer overgaan, gaat het telefoontje automatisch door naar de externe telefoniste.
Hoe telefoonpermanentie jouw bedrijf vooruithelpt
Je weet nu wat je mag verwachten als je je telefoontjes uitbesteedt aan een antwoordservice, maar wat levert het je bedrijf op?
Geen gemiste kansen meer
Elke gemiste oproep is een gemiste kans. Met telefoonpermanentie weet je zeker dat je nooit meer nieuwe klanten mist.Verhoogde klanttevredenheid
Klanten waarderen snelle en professionele antwoorden. Je verhoogt de klanttevredenheid en daarmee de kans op terugkerende klanten.Meer focustijd voor je kernactiviteiten
Door de telefoontjes uit te besteden, kun jij je concentreren op wat echt belangrijk is: het laten groeien van je bedrijf.
Opties voor telefoonpermanentie
Standaard bieden we doordeweeks bereikbaarheid van 08.00 tot 18.00 uur.
Je kan je telefoonpermanentie ook uitbreiden naar de avonden en de weekenden. Dan ben je op werkdagen tot 22:00 uur en in het weekend van 09:00 tot 17:00 uur bereikbaar voor je klanten. Terwijl je zelf geniet van je vrije tijd, krijgen je klanten de aandacht die ze verdienen.
In overleg bieden we ook 24/7 telefoonpermanentie. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.
Een vriendelijke stem
Telefoonpermanentie is één ding. Je wilt ook dat je klanten goed en vriendelijk worden geholpen uit jouw naam. Degene die opneemt, is als het ware een verlengstuk van je merk. Onze getrainde telefonistes gaan op een persoonlijke en professionele manier met je klanten om. Ze zijn geselecteerd op een goede telefoonstem en worden steeds gecoacht en getraind op klantgerichtheid. De telefonistes van Telefoonservice-antwoordservice zijn fulltime bij ons in dienst en werken op locatie. Geen huiselijke achtergrondgeluiden dus, maar een professionele aanpak!
Kies een telefoonservice die bij jou past
Elke onderneming is uniek, dus kies vooral een telefoonservice die bij je past. Informeer naar de verschillende pakketten, tarieven en aanvullende diensten om een dienst te vinden die aansluit op jouw behoeften. Telefoonservice-antwoordservice biedt twee pakketten. In het ene pakket zijn 65 telefoontjes inbegrepen, in het andere pakket betaal je een klein bedrag per gesprek. Op die manier kun je kiezen wat voor jouw bedrijf het meest voordelig is.
Onze contracten zijn dagelijks opzegbaar. Je zit dus nergens lang aan vast.
Telefoonpermanentie: een vereiste voor een goede klantenservice
Bereikbaarheid is een minimale vereiste voor een goede klantenservice. Zorg dus voor telefoonpermanentie. Kun je het zelf intern niet regelen of vind je het gewoon wel prettig als een professionele telefoniste je klanten te woord staat? Lees dan meer over onze diensten op onze website of vraag gelijk een gratis proefperiode aan van dertig dagen. Dat is een geweldige kans om zelf te ervaren hoeveel waarde telefoonpermanentie aan jouw bedrijf kan toevoegen, zonder enige verplichting.